Friday, December 08, 2006

Hadhari: Terma-terma Kemanjaaan (Terms of Endearment) Munafik

Apalah yang hendak diriuhkan tentang tangan Abdullah Ahmad yang singgah sejenak dibahu gebu, lagi mulus, Dato’ Michelle Yeoh. Sah, saya dan anda pembaca adalah manusia berfikiran sempit – rungut Abdullah dan menantunya.

Manusia otak jumud yang menjadi barisan penyokong PAS. (Mengapalah yang hendak dipertikaikan samada Abdullah Ahmad itu masih layak lagi menjadi imam solat?)

Itu, kata puak establishment yang sedang giat menjulang Abdullah dan menantunya.

Dari perspektif psaikologi minda bawah sedar (subconscious mind) perbuatan Abdullah Ahmad dengan jari telunjuknya kerah co’keng (slanga Kelantan bermaksud, tegak mendongak) memungkinkan terlalu banyak tafsiran.


Insiden Abdullah Ahmad menjamah Michelle Yeoh adalah terlalu pucat jika dibandingkan dengan apa yang Presiden Bush buat kepada Chancellor German Angela Markel dalam satu sessi semasa Sidang Kemuncak Kumpulan Lapan (G8) di St Peterburg bulan Jun lepas.

Walau pun berita insiden itu telah berjaya dibenam oleh media arus perdana dunia, seperti biasa, puak “pelampau” dan “pembohong” internet dunia telah sempat menyebarluas visual kejadian tersebut.

Nampak sangat bahawa Abdullah dan Bush itu adalah dari kandang Hadhari yang sama, kan?

2 comments:

Anonymous said...

sekurang-kurangnya, sentuhan Bush masih berlapik ;)

Bush: mana boleh lawan Imam!

Anonymous said...

ada HAD ada HARI, ok lah tu mengikut imam hadhari.