Tuesday, April 15, 2008

Degil Sebab Ingin Buktikan Tidak Lembik

Dah agak dah, bebudak penasihat di belakang Dolah Badawi bukannya mengerti politik santun dan isyarat – mereka hanya faham kaedah realpolitik. Malah, kalau setakat ½ juta rakyat pelbagai kaum berkumpul tunjuk perasaan tuntut Dolah turun, baik di Kuala Lumpur atau Putrajaya, pun, saya tidak jangka mereka boleh faham betapa menggelegak benci rakyat kepada Dolah, Menantu dan Regimnya.

Kalau tidak sebab itu, saya congak, Dolah berkeras enggan turun tahta kerana mahu buktikan kepada sejarah bahawa dia bukan lembik seperti apa yang rakyat persepsikan. Kalau dia turun dengan mudah, maka sahlah dia lembik, lantas terpaksalah Dolah berlagak keras walhal lembik. Semirip bohsia rempit yang berlakun virginal (perawan) bila dapat tahu ada Ustadz J-Qaf (UMNO) ingin masuk meminang.

Berapa lama lagi Dolah boleh bertahan?

Screen shot ialah peta kejadian rusuhan makan di seluruh dunia sejak awal tahun. Perhatikan insiden putus bekalan makanan kini tidak lagi satu francais ekslusif negara Dunia Ketiga, malah sudah berlaku di Eropah.

Jawapannya cukup mudah – selagi stok beras negara masih ada. Bila habis kelak, Dolah, Menantu dan Regimnya akan terpaksa berdepan dengan siuasi “rusuhan makanan” (food riots) di seluruh Negara. Yang mana di saat itu Dolah akhirnya akan faham erti perkataan “majoriti”, sebilangan besar rakyat, sudah benci kepada segala apa yang dia wakili -- khususnya kepentingan Menantu dan Kamaluddinnya.

No comments: