Saturday, April 05, 2008

Blog Baru: Ninja Welfare

Tombei Sang Kabus penulis Blog Ninja Welfare adalah satu lagi jelmaan Rudin X.

Kalau orang dibelakangnya masih sama, mengapa perlu satu blog baru? Ya, satu soalan yang wajar ditanya, dan jawapannya adalah mudah: Rudin X inginkan satu medan khusus membincangkan apa itu negara berkebajikan -- welfare state -- dari pelbagai sudut.

Jika keluhan dalam blog ini boleh diangap pen-jahar-an (membunyikan) suara hati Rudin X tentang apa yang dirasakannya pincang tentang pendekatan yang diambil selama ini oleh penentang-penentang UMNO/BN; blog Ninja Welfare adalah reaksi Rudin X terhadap perbuatan PAS yang telah menggantung rakyat tidak bertali, membiarkan rakyat kempunan dengan seloka-seloka manis "negara berkebajikan."

Jelas kini bila diberi kepercayaan, PAS telah mempamerkan hakikat ia sebenarnya secebis pun mengerti apa yang didendangkan di musim kempen PRU yang lalu, apatah lagi tahu di mana hendak mula dengan menjayakan satu “negara berkebajikan.”

Bagi Rudin X, perbuatan PAS itu adalah persis satu coitus interruptus [1] (senggama/jima' terhenti) yang sungguh tidak patut. Boleh dimaafkan, tapi tidak patut.

Selain sebab di atas, blog baru ini juga adalah pentas bagi Rudin X bereksperimentasi dengan genre (aliran) penulisan bahasa rojak Melayu-Inggeris, bahasa artis-artis Melayu, yakni berkarya menggunakan bahasa popular orang Melayu masakini berkomunikasi.

Sudilah ke blog Ninja Welfare jika tuan/puan berkelapangan. Tajuk sulong di blog itu ialah: Mulanya Di Sini.

1 comment:

david santos said...

Hello, Rudin!
Thanks for your posting and have a good weekend.


Please!
To avoid such a tragedy happening again, and for the salvation of our children, we are doing a worldwide campaign, displaying the image of NURIN JAZLIN JAZIMIN in blogs all over the world on 25th April 2008. Let's not forget NURIN JAZLIN.

Terima kashi