Saturday, April 21, 2007

Psst .. PAS Penang: Ijok Itu Beting Maro!

Sorri Geng, tengah banyak kerja, tak sempat nak kemaskini data. Hatta tengok data sampai juling. Langsung peta DUN pun pinjam dari Jeff Ooi yang pinjam dari MalaysiaKini.

Tidak terkecuali semua itu, tidak usah dirisaukan sangat, kerana nampak gaya pun, tidak banyak yang berubah. Kecuali mungkin SPR sudah gugurkan dari daftar pemilih semua nama yang tidak mempunyai nombor kad pengenalan baru. Kiranya SPR punyai telor lah kebelakangan ini. Selain itu Batang Berjuntai Bestari telah dipecah sempadan jadi Utara dan Selatan. Walaupun telah dipecahkan, sekali imbas, senarai pemilih masih tidak terlalu berubah.

Hangpa kena pastikan keseluruhan undi swing 30% ke arah PKR jika nak menang sekitar 288 undi. Bawah dari itu, hangpa panjat belakang bebudak PKR supaya hentak habis-habisan empat (4) peti undi yang mereka menangi dulu.

Saya congak, swing 30% bukanlah susah sangat untuk dicapai – Faktor Dolah 10% + Faktor Mahathir 10% + Faktor DSAI 5% + Faktor Najib 5%, kira cukup makan. Tetapi untuk pasak-kan kesan segala faktor-faktor tersebut, hangpa kena pastikan hangpa hunjamkan 10% Faktor Beting Maro. Ini pemangkin mustajab. (Najib pun tahu Ijok bukan Lunas).

Hangpa nak tunjuk kerja keras kalu, sila tubi peti undi Simpang Ijok, Sungai Darah dan Batang Berjuntai Bestari Selatan. Lain-lain dari itu, kalau boleh, mantulkan tangkal Si Menantu Dolah. Dah tu, jangan lupa mandramkan segala pusat membuang undi.

Salaam adanya. (Cakap lebih-lebih pun tak guna. Yang nampak itu, Bulan. Hangpa lagi arief).

No comments: