Tuesday, January 16, 2007

Batu Talam: Hidup, Calun Bebas!

Tahniah, Saudara Ng Chee Pang! Sekiranya anda bukan seorang calun tajaan UMNO-BN, maka saya kira kerja anda dalam Pilihan Raya Kecil ini adalah terlalu mudah! Anda hanya perlu tumpu kepada satu Peti Undi, dan pastikan anda menang besar di situ. Keputusan undian di Cheroh adalah petanda besar bagaimana warga bukan Melayu akan bertindak dalam PRU ke-12 kelak. (Cheroh adalah microcosm sikap dan pemikiran politik Cina Semenanjung).

Untuk meraih undi Melayu, saudara hanya perlu minta, dengan jujur.

Tidak perlu janji, tidak perlu kutuk apa-apa atau sesiapa, tidak perlu madah atau pidato – just plainly and politely ask. Minta tolong undi, sekali ini saja. Nasib saudara baik, mereka akan beri undi mereka. Yang penting, saudara bersalaman (dengan lelaki saja, tau) dengan mereka, dan hadiahkanlah seulas senyuman ikhlas. Dalam berbuat demikian saudara tidak rugi apa-apa, sebaliknya saudara menjadi peluang bagi mereka, malah wadah, untuk meluahkan rasa benci kepada Dollah & Menantunya.

Selamat maju jaya saya ucapkan. Dan selamat menjejaki langkah Lee Lam Thye, yang pertama kali menjadi wakil rakyat pada umur 21 tahun. Pastinya darjah “Tan Sri” dan kerusi pengerusi mana-mana badan kerajaan dan korporat sedang menunggu anda. Masa depan anda cerah.

No comments: