Friday, May 18, 2007

TUKARAN AKAN DATANG: Wolfowitz di Pentas PAS!

Akan datang tidak lama lagi ke pentas ceramah PAS yang terdekat dengan anda -- Paul Wolfowitz, aktitek utama penganiayaan ke atas Iraq yang juga dikenali sebagai Perang Iraq [1], [2], [3].

Mengapa akan berada di pentas PAS?

Kerana ekoran skandal “seks dan pangkat” di Bank Dunia, Wolfowitz telah dipaksa meletakan jawatannya sebagai Presiden Bank Dunia [4], [5], [6]. Wolfowitz telah dilihat jijik di mata dunia kerana telah berskandal dengan bini orang, seorang bangsa Arab bernama Shaha Riza [7], [8].

Untuk menutup skandal dari mata kaki tangan bank Dunia, pada awalnya Wolfowitz telah meminta sahabat akrabnya Brader Anwar Ibrahim seorang yang juga dikenali di mata dunia sebagai presiden sebuah “yayasan hantu” mengambil temanitanya berkerja di yayasan tersebut [9], [10].

Bukan itu sahaja, tetapi juga meminta Brader Anwar menaikan gaji Shaha Riza ke satu tahap, satu angka yang masyarakat Amerika Syarikat sendiri anggap “lucah” [11], [12].

Setentunya, "main" bini orang adalah satu perbuatan yang dipandang hina di seluruh dunia. Maka itu Wolfowitz akan menjadi seekor pariah, anjing buruk telinga di seluruh dunia. Sudah diludah di negerinya sendiri.

Dan dalam membalas budi Wolfowitz selama ini terhadap Brader Anwar Ibrahim, maka PAS tanpa banyak pujuk akan menjemput Wolfowitz untuk berceramah, logiknya di Kelantan, dalam rangka membolehkan Wolfowitz melancar semula kerjaya politiknya di Washington dan pentas antarabangsa.

Mengapa gelombang menghidupkan kembali kerjaya Wolfowitz akan bermula di Kelantan? [13]

Kerana budi. Kerana dua-tiga pemain utama PAS Kelantan yang sudah lama hilang relevans (tidak kurang juga dilihat korup) sudah pun termakan, terhutang budi kepada Brader Anwar yang telah berjaya mencaturkan supaya mereka dicalunkan ke saf tertinggi kepimpinan PAS Pusat pada muktamar PAS yang akan berlangsung di hujung bulan ini [14].

Mengapa Rudin X menyebok?

Kerana saya adalah seorang ahli seumur hidup PAS yang tengah frus tengok parti saya sekaligus menjadi pemugut dan bakul sampah. Frus tengok UMNO design, mereka-bentuk keputusan PRU ke 12 untuk Kelantan dan hala tuju masa depan PAS melalui Brader Anwar Ibrahim tanpa boleh berbuat apa-apa [15].

1 comment:

Anonymous said...

Michele Anwar Cavatio tu bag man Don Wolfowitz ker? maap soalan bodo aku tak sekolah tinggi..... tompang lalu yerk.